Friday 28 May 2021

Kau pergi juga - Nazirul Syahmi

Kosong.

Macam tu lah apa aku rasa sekarang.

Macam tu lah bila aku hilang apa yang aku nak warkahkan sekarang.

Aku bungkam. Aku tak tau nak kata apa.

Terlalu cepat untuk kau pergi. Tapi aku cuba berdamai dengan takdir.

………………

Salah aku mencabar Tuhan kita. Allah Yang Satu. Aku bermonolog dengan Allah sebelum aku gagah menghubungi kau pada malam-malam terakhir Ramadhan itu untuk mohon kemaafan. Kata aku.. 

“Allah. Jika benar Kau sayangkan aku, kalau benar aku mampu untuk kembali ke jalanMu, tunjukkan aku sesuatu yang akhirnya buat aku menghadap kepadaMu memohon kekuatan dan kembali.”

Tak sangka Kau yang dipilih Allah sebagai ujian untuk aku. Kekuatan kehilangan yang perit. Ya Allahhhh. Maafkan aku syahmi. Berehatlah dengan tenang, kawan. Aku sentiasa doakan kau.

No comments:

Post a Comment