Saturday 2 January 2021

Irah berpalatao : Relationship goals

“Babe, kau dah clear ke apa yang kau nak dari seorang lelaki?”


“Yes.”


“Apa dia?”


“Kau tau kan, aku appreciate teamwork. A person yang aku boleh jadikan dia as a teammate aku. Sometimes, kita boleh jadi as a striker, sometimes kita boleh jadi as a defender. Aku value imperfections bukan sebab nak jadikan hubungan tu perfect tapi sebagai pelengkap dan improvement towards particular goals yang both of us tengah set up.


So, kalau dia boleh bagi efforts tu, dia boleh respect & support apa yang aku buat, dia tak boleh tengok aku usaha benda ni sorang2, aku akan buat benda sama jugak. 

in fact aku boleh bagi apa yang dia nak.

Nak aku faham dia? - aku bagi

Nak masa? - aku bagi

Nak ruang? - aku bagi

Nak perhatian? - aku bagi

As long as it is beneficial for both of us.

Pentingnya, bila ada masalah, bincang.

Bukan diam. Aku tak suka macam tu.

Tak fair untuk aku.


Sebab tu aku banyak kali terluka sebab

aku selalu fikir  kat mana salah aku.


Kau kenal aku kan.

Pernah ke aku memekak kalau orang tegur salah aku?

Tak, kan? Aku hadam je.

Kalau merajuk pun, tak lama. 


“Kau rasa kau dah jumpa ke teammate kau?”


“It’s complicated to tell. Sebab aku pernah jumpa orang yang boleh jadi possible teammate tapi goals dia pergi arah lain. Kalau dia rasa dia boleh capai goals tu sendiri, takkan aku nak paksa dia untuk terima aku to be part of the team, kan? 


Ada jugak aku jumpa the guy yang goals dia sama, tapi jenis biarkan aku usaha sorang2 pulak.”


“Mind to ask, goals kau apa?”


“Kalau soal perhubungan, mesti lah kahwin. Tapi kalau dah capai goals kahwin tu, mesti aku ada goals aku, dan dia ada goals dia sendiri. Ada goals kita boleh capai sendiri. Ada goals yang kita perlukan teammate kita untuk bantu. Tapi aku lebih prefer helping out each other. Boleh rasa ya hikmah kerjasama tu. Heheh”


“Okay. If kau kata goals kau nak kawin, kau nak kawin bila?”


“Kalau takdir kata esok aku jumpa sorang laki ni & terus kawin, aku kawin je. Tapi dalam plan aku, maybe 2-3 tahun dari sekarang? Sebab aku nak capai a few goals dulu.”


“Babe, kau baik babe. Kau sangat baik. Aku taknak kau terluka lagi.”

No comments:

Post a Comment