Tuesday 2 September 2014

Perwira cinta

Walau hatiku disakiti
Kau toreh dengan janji tak pasti
Takkan rebah jatuh jiwaku dan aku
Takkan menunggu--

Sampai saat kau akan rasai
Dirimu tak dihargai
Bukan berdendam
Aku tak kejam
Andai takdir mengejarmu

Mungkin kau lupa yang aku
Tabah--
Aku tak lemah--
Mungkin kau yang goyah?
Walau tak seindah impian tercipta
Akanku bangkit semula
Bagaikan seorang perwira cinta

Kau tak layak untuk memahami
Irama hati yang ku karangi
Tapi kau harus dengarkan lagu ini
Aku sampaikan--

Sampai saat kau akan sedari
Cerita ini kan diulangi
Bukan berdoa sekadar bicara
Andai Tuhan tunjukkannya.

Lebih baikku hidup sendiri
Di samping kekasih abadi
Cukup sudah ku tangisi
Lepaskan aku pergi--

Pernahkah kau rasa peritnya hati?
Apakah kan wujud cinta lagi?

[29062013]
-----------------------------------------------------------
He left you with a fragile heart.
and nothing but memories?
Stand up!
Move on--
At least, God won't left you
So knock yourself out.
Get the pure and everlasting love from Him.





No comments:

Post a Comment