Saturday 9 May 2015

Satu

Satu,
Nombor teruja--
Nombor bertuah
Kekuatan aku

Dari Loh Mahfuz lagi
Aku hanya ada satu Tuhan
Tak ada lainnya Tuhan yang diucap sebagai Allah itu.

maka dengan itu
Tuhan benarkan aku
Turunkan ke dunia
Pada Masihi 1
Untuk mainkan peranan watak dalam satu kisah
Lahir kepada hidup kepada mati
Dalam satu plot masa biasa.

Mungkin takdir aku juga
Tuhan letak aku untuk jadi yang pertama
kepada insan istimewa
Ibu - abah.

Dahsyat Hebat sungguh
Kuasa Esa Tuhan
Dia temukan aku dengan satu persatu insan luar biasa
Sehingga bertemu satu cinta--
Bila berdua
Aku lupa dia--
Yang Maha Satu

Tapi Tuhan itu bijak
Sengaja Dia turunkan aku duga
Daripada dua
Aku Kembali satu
Belum sampai masanya aku bersatu
Belum

Kata orang
Satu ini lemah
Pada aku
Satu ini tabah

Hai. Assalamualaikum--
Sekarang aku masih satu
Di mana-mana
Mencari rezeki
Baik hiburkan diri sendiri--

Tapi menjadi satu
Tak halang aku unutk teruskan aksi
Dalam satu aturan Tuhan tentukan
Moga Tuhan tolong aku--

Sampai satu masa
Aku tetap satu
Kala soal bicara barzakh bermula
Moga Tuhan redha aku--



No comments:

Post a Comment