Tuesday 20 January 2015

Menulis mimpi

Ada ketika--
Aku menulis untukku
Lepaskan resah
Sembunyi yang tak terlihat

Dan disini jua
Aku coretkan impian
Yang pernah kumimpi
Manisnya ku cari--

Dunia takkan pernah
Pedulikan aku
Walau aku rebah
Atau pergi menjauh
Aku terus mencipta
Bait-bait jiwa
Bertahanku pasti
Takkan berhenti
Menulis mimpi--

Setiap helaian--
Yang lalu dan aku
Imbas apa yang ditinggalkan
Tetap aku perhatikan

Dan di sini jua
Aku menyimpan rahsia
Yang pernah ku alami
Pahitnya aku rasai--

Tegarnya
Harapan aku rapuh
Ku hampir musnahkan segala-galanya
Dan bila
Aku sedar
Aku mengutip semula
Kerna terlihat indah
Ini bukan noktahnya--

[20012015]


-------------------------------------------------------

Nak mencapai sempurna dalam hidup
Harus kau capai atau hadap dulu apa yang tidak
Yang penting
Jangan menyerah.




No comments:

Post a Comment