Tuesday 13 January 2015

Balik belakang Januari kelapan

Aku ke Kuala Lumpur pandu sendiri dengan niat nak cari ruang peribadi
Tapi diisi dengan sambutan hari lahir
oleh dua orang sahabat baikku, Nurul dan Sayuti.






Begitu juga dengan hari berikutnya--
Rancangan yang tak terancang
Sekali lagi hari aku diraikan
Walau sesat mencari arah tujunya
Seorang adik darah daging--
Seorang adik 'boleh nikah'--
Sangat hargai jasa mereka
Luang masa dan wang untuk diri yang tak punya apa

Karaoke--
Tiket free wayang cerita "Taken 3" dan "Seventh Son"--
Main bowling--
Dapat juga makan-- 
Bawa pusing-pusing ke bazar larut malam--






******

Dalam masa gembira--
Kadangkala masa lampau datang menerpa
Pada usia baru mencecah angka 20an
Aku terima kejutan dari 'orang sebelum orang lain'
Itu kenangan.

****** 




Khas kepada sesiapa sudi yang ucap ulangtahun kelahiran aku--
Baik ucap di facebook,twitter,wechat,whatsapp dan yang sudi call susah payah untuk ucap--
Sangat aku hargai sebab sanggup susah payah taip tiap2 aksara di skrin fon, atau keyboard laptop atau pc masing2, dan dail no.aku semata tanda ingatan.
Dan ya terima kasih atas doa kesejahteraan usia aku dan doakan impian aku tercapai.
Aku iring doa aku untuk kesejahteraan dan impian kalian juga.
Terima kasih.


Aku menanti detik usia aku kini tidak makin turun
Aku tunggu cabaran apa perlu aku tempuh lagi
Sebab aku tahu hujungnya habuan yang pasti.

 



1 comment: