Sunday 19 October 2014

Andai aku

Dulu jiwa aku menafi
Kasihmu abadi
Dan kau tak merintih
Dan kini ku mula sedari
Perit kau sembunyi
Tapi masih berdiri

Andai ku mampu
Kembalikan takhtamu
Oh ibu
Kaulah ratu hatiku
Andai ku sampai
Bulan bintang kan ku gapai
Oh ayah.
Insan yang tabah

Laguku mungkin tak menyata
Apa sebenarnya tiap baris kata
Tapi aku mahu kau tahu
Sayangku padamu
Takkan terbelenggu

Andai ku bisa
Mengubah segalanya
Sakitnya bila ku tak terdaya
Andai ku dapat
Merasakan keringat
Tapi kuharap
Masih tak terlambat
Hargai dirimu
Maafkan diriku--

[16052014]

---------------------------------------------------------


Kalau dulu kala aku masih apa usia budak riang
masih tak faham apa kondisi ibu abah sendiri
Aku harap kini pada usia bukan setahun jagung
Aku dapat rasa apa ibu abah aku rasa--




No comments:

Post a Comment