Sunday 14 September 2014

Hati tiga tahun

Tiga tahun.
Simpan dalam-dalam.
Sebab diluarnya
Untuk yang lain--
Saat ia dimiliki
Maaf kerana tak menjengah selalu
Kerana aku yakin
Yang memiliki itu pasti bersatu--
Tiba ia terlepas
Dan jatuh lalu pecah
Sikit-sikit aku kutip serpihan itu sendiri
Lukanya aduhai--
Namun
Dalam serpihan itu
Masih terjaga rapi apa yang di dalam
Mungkin belum sampai masa
Untuk aku tempatkannya di luar--
Gigih aku cantumkan semula
Untuk jadi lebih sempurna
Lindung.
Tapi retaknya masih jelas ada--
Ajaib.
Kuasa dari rasa di dalam itu
Mampu mengubat semuanya
Seperti jadi baru--
Aku tak pasti
Sama ada rasa itu mampu bertahan
Ataupun bakal beralih arah jua
Aku cuma takut--
Aku rapuh
Memikirkan tentang kau dari jauh
Sedang kau tengah rapuh juga
Memikirkan tentang orang lain dari jauh.
Apa yang pasti
Yang didalam itu untuk kau saja
Setakat ini--
Dan aku harap
Tindakan aku tak salah
Andai Tuhan izinkannya--
Dan maafkan aku
Kerana sayang kau dalam diam.
Tiga tahun..



Keep my heart safe


No comments:

Post a Comment