Wednesday 8 June 2022

Kehadapan kau di masa depan

Kehadapan kau di masa depan,

Nama aku Zabirah.

Seiring dengan nama, aku memang dilahirkan dengan "kekuatan."

Lirik, lagu dan tulisan ialah senjata aku.

Kehidupan adalah medan perang aku.

Menjadi diri aku ialah kemenangan aku.

Aku belum mampu peroleh kebahagiaan aku yang terbesar. - kasih sayang

Jadi, benda-benda kecil yang datang dalam hidup aku itu lah kebahagiaan aku.


Contohnya,

Dapat minum kopi kegemaran aku - Mocha Ais Kee Nguyen atau kopi o kampung. Lagi bahagia kalau ada nasi ayam penyet atau nasi lemak atau soto nasi kat tepi.

Kemas bilik sebab aku suka tidur.

Berjalan di tengah bandar berteman cahaya yang cantik dan tangkap gambar untuk aku bercerita dari sisi indahnya dunia ini

Dapat pakai minyak wangi kegemaran aku, Gingham atau Open Sky dari Bath & Body Works dengan gaya aku persis gaya lelaki. Hoodies, cap, jacket, overall, sneakers. Shawl hitam berjuntai. Itu datang dari aku.  Pakaian wanita hanya untuk hari tertentu. Tapi aku bimbang kalau aku terus berpakaian wanita, kau yang jatuh hati tanpa sedar.

Mungkin nyanyi lagu kegemaran kau dengan gitar atau piano secara langsung?

Dapat masakkan sesuatu walaupun aku ni takde lah cekap masak

Wayang? Aku bukan orang wayang sangat. Tapi bila ada rasa nak berfantasi, aku cari. Pernah minat cerita cinta Mat Salleh tapi bila aku kena terima realiti tak seindah 'movie', jadi aku berhenti. Cerita hantu akan aku tolak awal sebab aku tak suka terperanjat yang bikin aku lemah semangat. Tak takut. Cuma lemah.

Kalau aku ada duit, aku banyak labur untuk diri sendiri. Sebab banyak perkara yang aku nak buat masa kecil dan aku rasa itu pencapaian aku.

Kalau aku merajuk, kau jangan bimbang. Aku merajuk tak ambil masa lama. Kalau kau tak pandai pujuk pun tak mengapa. Aku dah biasa pujuk diri sendiri. Tapi andai ada takdir kita, izinkan aku keluar ke rumah dan pandu kereta untuk ambil angin. Aku taknak susahkan kau untuk pujuk aku sebab aku dah biasa berdepan dengan mencari bahagia aku sendiri.

Walau bagaimanapun, kau kena tahu. Aku jenis outspoken. Aku nak perhubungan kita sihat sebab aku jenis sensitif sikit dengan orang yang tinggi suara. Aku memilih untuk duduk & bincang. Kalau nak pujuk aku dengan bunga, aku ni bukannya orang bunga sangat tapi aku suka baby breath

Aku suka sentuhan sebab itu yang buat aku rasa aku disayangi dan selamat. Dari kecil aku tak pernah dapat. Jadi, peluk aku saat kau rasa tertekan dengan hidup ni. Peluk aku kalau kau perlukan sokongan. Kucup aku kalau kau perlu atau nak memberi kasih sayang. 

Buat kau masa depan yang tak pasti..

Aku tau ini angan-angan aku saja. Ketahuilah realitinya, emosi aku perlukan sokongan. 

No comments:

Post a Comment