Tuesday 7 September 2021

Membukukan kehidupan hari hari

Ada berbaki lagi tiga bulan, tak bermakna aku nak habiskan masa untuk duduk diam dan tak jadi produktif seperti selalu. 

Jadi, aku mula menulis journal. Banyak perkara yang aku nak tulis sebab banyak benda aku nak buat.


Pertama:- 

Aku nak buang benda yang negatif yang buatkan aku gagal


Kedua:-

Attachment aku hanya diri aku, hati aku dengan Allah saja. Aku nak berbual dengan tulisan aku. 


Ketiga:-

Distraction. Defense mechanism aku ialah gelak tawa aku. Kalau aku sedih, aku kena gelak. Hati aku kena geli-geli juga. Bila aku dah tulis dan aku baca balik, mesti aku tertawa lagi.



Setiap dari apa yang aku belajar hari tu, aku rekodkan secara jelas dan cantik pelik. Kenapa nak cantik pelik? Sebab aku suka. Bila cantik pelik ni, aku nampak jelas dan menarik hati.

Jadinya… bismillah. 

No comments:

Post a Comment